Ning tõepoolest — 159 on igapäevaseks kasutamiseks palju tsiviliseeritum kui näiteks 166, mis on nii madal, et kipub pidevalt vastu teedefekte puutuma. 156st on ta aga suurem, mugavam, ruumi on rohkem, ent materjalid on endiselt heal tasemel. Diiselmootori võimekus on üllatav. Tõepoolest — ka diisel võib olla kirglik.

159 — inimese esimene Alfa Romeo
Kui mõni auto väga meeldib, siis tahad ju ikka, et see oleks igas detailis perfektne. 159 ei näi aga alfistile nii täiusliku disainiga kui 156 ja 166. Kuigi viimast on nimetatud ka üledimensioneeritud 156ks, ei osatud medliuuenduse käigus elegantse esindusauto juures esitulede suuruse kõrval peaaegu mitte midagi muud parandada. Paljud asjad on 159 juures tavalisemad kui ta eelkäijail, mistõttu sobib 159 ideaalselt inimese esimeseks Alfa Romeoks. Kui järgmised Alfad juhinduvad lausa jumalikuks nimetatud 8C Competizione disainist, nagu Mi.To piltidelt selgelt näha on, siis 159 kujundus jääb vana hea ja uue hea vahele. Kõigi nende laiade rattakoobaste ja siledate esitiibadega on 159 kere on natuke liiga trendikas. 156es ja 166es olnud ideed on siin kokku pandud ja tulemus on küll selgelt alfalik, ent üldmuljes domineerib selle vana disainiideestiku väsimine. Välja arvatud, muidugi, auto nina — see on väljaspool kriitikat.

Argisem sisemus
Interjöör on Alfadel traditsiooniliselt elegantne. See on ju koht, kus auto omanik ise kõige rohkem viibib. Kui väljast lajatab 159 enda esiosaga meeldivalt, siis sisemuses mõjub keskkonsooli roostevaba metalli värvi plaat liiga lahmakana: see on umbes ühe keskmise inimese rindkere suurune. Oleks see väiksem, oleks juhil ka rohkem jalaruumi. 159 sisemuses on kahjuks veel mitmeid detaile, mis tekitavad küsimusi. Näiteks meenutavad roolile toodud helijuhtimise nupud kangesti videomängukonsoolidel leiduvaid ümmargusi analooge. Selge, et need sobivad kokku rooli keskosaga, ent paralleel on siiski liialt ilmne. Teiseks on roolitagused kangid, mida on koos püsikiirusehoidja omaga kokku kolm, üsna segase kujundusega. Igal kangil on mitmeid erinevalt töötavaid nuppe ja valitsaid, mis mõjuvad tervikuna mürarikkalt.
Veel võiks viriseda selle kallal, et temperatuuri juhtimise nupud on liiga madalal ning kui hakata sobivat kliimakraadi valima, kipub käsi täpselt vastava näidiku ette jääma. Testimise ajal harjusin mõne aja möödudes nuppe küll teisiti käsitsema. Tagapingil on 159 rohkem ruumi kui 156l ja ikkagi vähem kui 166l. Ja istmed on alfalikult mugavad, sügavad ja kaetud äärmiselt pehme nahaga. Ent tagumised peatoed ulatuvad osalt seljatoe ülaosa peale, mistõttu lähevad need tagaistmetele pressinud pikemaile isikuile ebamugavalt vastu turja. Tagapeatoed võiksid kõrgemale tõusta või siis pikemad isikud esiistmel reisida.

Pagasiluugi sulgemiseks pidi 156 omanik alati käsi määrima, 166 juht aga mitte. 159l on luugi siseküljel vastav käepide küll olemas, ent ükskõik, mis jõu ja sujuvusega end liigutada, luuki sellest tõmmates ikka kinni ei saanud. 405 liitrit pole ka just suur bagaažnik, ent sportauto kohta mahukas. Ja lõpuks kostis tavalise raadiojaama kuulamisel kõlareist tihti sahinat, nagu poleks jaamal head levi.

159 tahab sõita
See on kriitikast ka kõik. Midagi ei kolise, nagise ega muuda juhti murelikuks nagu vanade alfadega ringlemisel. Diiselmootor on ülimalt võimekas ja klõbiseb vaid külmalt. Salongi jõudev heli on hästi summutatud ja turbodiisliga on võimalik järsku kiirendada ning sõita lubatust mitu korda kiiremini. Kohaltstart võtab alguses veidi aega, ent kui 2000 pööret ületatud, hüppab auto kergelt edasi. Ja seda kõike mugavalt ning kindlalt. Alles sain lahti halvast kombest ületada pidevalt mõnekümne pügala võrra lubatud kiirust. 159 konkreetne juhitavus ja tugev teelolek viisid kiiruse pidevalt suuremaks. 159 ostmisel võiks kindlasti valida pakutavatest parima Bose audiosüsteemi. Poolik helikvaliteet sellesse masinasse ei passi, olgu siis juba raadiovalmidusega variant. Ja üks tore lõunamaine funktsioon on autol ka: uste avamisel puldist võib avamisnuppu kauem all hoida, et avaneksid kõikide uste aknad. Nii puhub tulleiil parklas praadiva auto paksust õhust tühjaks enne sõitjate sisseronimist.

Alfa Romeo 159 2,4 JTD CS Higha tehnilised admed:
Silindrite arv ja paigutus: 5 reas, ees põikiasetusega
Kubatuur: 2387 cm3
Surveaste: 17:1
Maksimaalne võimsus KW(hj)p/min: 147(200)4000
Väändemoment Nm(kgm)p/min: 400(40,8)2000
Jõuülekanne: automaat
Pikkus: 4660 mm
Laius: 1828 mm
Kõrgus: 1422 mm
Teljevahe: 2700 mm
Tühimass: 1630 kg
Pagasiruumi maht: 405 dm3
Kütusepaak: 70 l
Pöörderaadius: 11,1 m
Suurim kiirus: 224 km/h
Kiirendus 0-100 km/h: 8,4 sekundit
Kütusekulu linn/maantee/kombineeritud: 11,6/5.9/8,0