Volkwagen on uurinud ja katsetanud hübriidmootoreid juba 1990ndaist peale, ent nüüd Genfis esitletud Golf TDI Hybrid on esimene tootmisküps mudel. Linnasõidul kasutatava 27-hobujõulise elektrimootori partneriks on 74-hobujõuline kolmesilindriline TDI. Tõenäoliselt see sama 1,4-liitrine diisel, mis on juba kasutusel Polo BlueMotionis.

Autod varustatakse 7-astmelise kahe siduriga DSG-käigukastiga ning kõikvõimalike elektrooniliste abimeestega. Pakiruumis lebavat nikkel-metall akut laetakse auto pidurdamisest saadava energiaga. Kütusekulu täiendavaks kokkuhoidmiseks liikleb Golf TDI Hybrid väiksema veeretakistusega rehvidel, õhuvõtuavad ninas on kitsamad ning vedrustus madalam.

Golf TDI Hybrid vastab nii Euro V normidele kui veelgi karmimatele USA Tier 2 Bin 5 ettekirjutustele, mis tähendab, et see Golf on piisavalt roheline isegi karmide nõudmistega California osariigi jaoks. Kilomeetri kohta laseb VW keskmiselt välja vaid 90 grammi süsihappegaasi, samas kui tema rivaal Toyota Prius emiteerib 104g ning Honda Civic Hybrid koguni 116.

Golfiga alustatav hübriidide tootmine peaks varsti laienema ka VW Jetta, Audi A3e, VW Tiguani ja uue Audi Q5e tootmisesse. Golfi ennast lubatakse eurooplastel osta alles järgmise aasta lõpus, kuigi surmkindlaid teateid selle kohta veel pole.