Ameerika turule toodetud sõidukite müügist huvitatud äriringkonna tugeva tagatrepipoliitika tulemusel muudab majandusministeerium veebruarist autode tüübikinnitamise eeskirja, kirjutab Eesti Päevaleht.

Ministri otsusega kaotatakse sõidukitüübi perekond, mis tähendab, et Eestis võimaldatakse arvele võtta ka neid autosid, mis on analoogsed siin müüdavatele, kuid tehase poolt toodetud turustamiseks väljapoole EL-i piire. Paljud nendest autodest ei vasta EL-is kehtestatud nõuetele ning ka tehased ei luba neid enamasti oma edasimüüjatel Euroopas müüa. Samuti ei laiene neile tehase garantii.

Kehtima jääb nõue, et taolise auto saab ARK-is arvele võtta üksnes siis, kui sõiduk on viidud vastavusse Eestis kehtivate nõuetega ning spetsiaalses laboris testitud. Lähim labor asub Soomes.

Test maksab 1500 eurot ehk 23 470 krooni. Sellele lisandub transport üle lahe ning muud testimisega seotud kulud ca 5000 krooni. Auto nõuetele vastavaks viimine maksab keskmiselt 20 000 krooni.

Premium Motors Grupi nõukogu esimees Jürgen Vester on Äripäevale väitnud, et USA turul on autod sõltuvalt margist ja mudelist 5-17% Eesti hindadest odavamad.

Majandusministeeriumi ametnikud põhjendavad otsust tarbijale valikuvõimaluse lisamisega, samas tunnistades, et ei oska hinnata selle otsuse mõju kohalikule turule.