Briti naistele pakutakse liikluskindlust odavamalt, kui saareriigi meessoost autojuhtidele. Põhjuseks statistika, mille kohaselt osalevad naised harvem rasketes liiklusõnnetustes kui meessoo esindajad. Ühed nimetavad erinevaid määri sooliseks diskrimineerimiseks, teised loogiliseks statistikast lähtuvaks hinnavaheks.

Suurbritannia saavutas Euroopa komisjoniga kompromissi, mille kohaselt võib Euroopa Liidus vaatamata uutele võrdõiguslikkuse reeglitele rakendada meestele ja naistele erinevat liikluskindlustusmäära.

Praegune Eesti süsteem on ebaõiglane?

If Eesti Kindlustuse kindlustusdirektori Mihkel Uibopuu kinnitusel võimaldavad brittide poolt saavutatud muudatused tulevikus vajadusel ka Eestis täpsemalt määrata liikluskindlustuse hinda. “Seega on võimalik saavutada õiglasemat kindlustusmakset konkreetsele kliendile,” ütles Uibopuu Delfile.

Uibopuu selgitas, et sugu mitte arvesse võttev praegune süsteem on ebaõiglane, kuid leidis, et ka eristamine ainult soo järgi ei tuleks kasuks. “Kui ei võeta arvesse kahjusust mingi homogeense grupi suhtes, siis tariif sellele on ebaõiglane,” seletas ta. “Ma ei ole samas kindel, et eristama peaks ainult soo järgi.”

Hetkel Eesti kindlustusseltsid sugu liikluskindlustusmäärade paika seadmisel arvesse ei võta. Ka vastav õnnetuste statistika on puudulik.

Uus Euroopa Liidu võrdõiguslikkust tagav seadusandlus on loodud selleks, et tagada meeste ja naiste võrdne kohtlemine liidu 25s liikmesriigis.