WRC.com: Oled saavutanud sel hooajal kaks neljandat kohta Rootsis ja Monte Carlos, kas oled hooaja algusega rahul?
Markko Märtin: Arvan, et hooaja algus on olnud hea, eriti Monte Carlo rallil saavutatud neljas koht. Montes saavutatud tulemus oli parem, kui oodata oskasin. Rootsis kaotasime esimesel päeval halbade teeolude tõttu liialt palju aega. Üldiselt võib ka Rootsi ralliga rahule jääda. Monte oli aga kindlasti parem kui Rootsi ralli. Rootsi rallile läksime kõrgete lootustega, kuid kahjuks kaotasime esimesel liialt palju aega, et oma kohta hiljem parandada. Montes lähenesime võistlusele õieti ning olime lähedal kolmandale kohale, mis oleks olnud uskumatu.

WRC.com: Lähened sa vaimselt rallidele sel aastal teisiti, kui eelmisel aastal?

MM: Jah, kindlasti. Üritame saavutada paremaid resultaate kui eelmisel aastal. Eelmisel aastal oli eesmärgiks kogemuste omandamine, sel aastal on ülesandeks heade tulemuste saavutamine Fordile ning teha kõik endast sõltuv, et meeskond edasi areneks.

WRC.com: Kas sind koheldakse meeskonnas teisiti, nüüd kui oled põhisõitja?

MM: Jah. On alati olnud meeldiv töötada Fordi ja M-Sporti inimestega. Sel aastal eriti, kuna kõiki huvitab, mida ma ütlen ning naudin koostööd meeskonnakaaslastega. Minu meelest on see tore, mulle see meeldib.

WRC.com: Kas sinu küllaltki väike kogemus Euroopast väljas peetavatel rallidel tekitab sulle sel aastal muret?

MM: See on tõsi, et meil pole väljaspool Euroopat peetavatel rallidel niipalju kogemusi kui Euroopa rallidel. Kuid vähemalt ühe korra olen nüüdseks kõikidel rallidel osalenud. Olukord on palju parem kui eelmisel aastal. Suhtun olukorda palju positiivsemalt. Võib-olla ei sõida ma endiselt 100-protsendiliselt Euroopast väljas peetavatel rallidel, kuid olen kindel, et suudame korralikult võistelda ka nendel rallidel.

WRC.com: Kõik lähevad Türgi rallile ilma eelnevate kogemusteta ning Ford Focus näitas ennast eelmisel aastal kruusarallidel väga heast küljest. Kas on tegemist ralliga, mida suudad võita?

MM: Raske on vastata, kuna ma ei tea ralli kohta midagi kindlat. Olen ainult kuulnud jutte, et see on sarnane Küprose ja Kreeka rallidele. Kindlasti arvan, et meil on tugev auto, kuna Ford Focus RS WRC on sarja vastupidavaim. Usun, et Türgis on karmid tingimused, mis meie autole sobivad. Oleme varem rasketes tingimustes häid tulemusi näidanud. Ma ei tea miks, kuna mulle isiklikult rasked rallid ei meeldi! Oleme senini hästi hakkama saanud, seega on kõik eeldused, et saavutame selle aasta parima resultaadi.

WRC.com: Seega poodiumikoht …

MM: Üritan igal rallil olla parem kui eelmisel. Kindlasti soovime saavutada paremat resultaati. Paberil paistab, et meil on kõik vajalikud eeldused, et saavutada hooaja parim resultaat. Kuid mul puudub ettekujutus, mis meid Türgis ees ootab. Peame esmalt minema Türki ning nägema, millised olud seal valitsevad, siis teame rohkem. Hetkel me lihtsalt oletame.

WRC.com: Mis sinu meelest teeb Ford Focuse rasketel kruusarallidel nii heaks?

MM: Arvan, et auto on ehitatud, et ta hästi vastu peaks. M-Sporti töötajad on teinud suurepärase töö auto ehitamisel. Auto on alati olnud valmis ning korralik. Kui on esinenud probleeme, on nad need kõrvaldanud. Tegemist on vana autoga, mis on kasutuses olnud alates 1999. aastast, seega on kõik suuremad probleemid leitud ja likvideeritud, mis teeb auto väga vastupidavaks. Tuleb tõdeda, et on uskumatu, kui vastupidav see auto on olnud kuueteistkümne ralli jooksul, kus ma ta roolis olen osalenud. See on praktiliselt uskumatu. Focus ei ole mind kunagi alt vedanud. Mina vedasin Focust eelmisel aastal kahel korral, kuid Focus pole mind alt vedanud. Arvan, et autol on väga hea ehituskvaliteet. Auto tundub purunematu.

WRC.com: Kas sinu meeskonnakaaslane Francois Duval on suutnud sel aastal tema õlul oleva pingega hakkama saada?

MM: Oleme sel hooajal sõitnud vaid 2 rallit, seega ei saa veel midagi öelda. Ta saavutas hea tulemuse Montes ning tõesti katkestas Rootsis. Arvan, et tema senised tulemused on OK.

WRC.com: Rallimaailm loodab uut Fordi autot näha Uus-Meremaa rallil, kuidas uue auto testimine senini läinud on?

MM: Seniste testimiste käigusl on kõik läinud väga hästi. Autol on hea potentsiaal, kuid me pole veel kindlad, et uus auto teeb debüüdi Uus-Meremaal. Pean tunnistama, et ootan uue auto tulekut ning selle roolis võistlemist. Ma ei suuda oodata, kuni auto rooli saan istuda.

WRC.com: Mis valdkondades on uus auto teinud suurima edasimineku?

MM: Meie praegune auto on väga hea aeglastel kiiruskatsetel. Focus on parim auto aeglastel lõikudel, seega kui suudaksime selle omaduse säilitada ning teha edasimineku muudes valdkondades oleks kõik OK. Arvan, et see juhtubki. Üritame säilitada vana auto head omadused ning teha sammu edasi kiiretel asfaldi- ja kruusalõikudel. Olen kindel, et arenguks on kõik vajalikud sammud tehtud.